Труднощі переробки залізничних шпал - велика проблема для залізниці. Щороку з 690 мільйонів старих шпал близько 15 мільйонів шпал приходять в непридатність і вимагають заміни. Для попередження розпаду шпали обробляються креазотом , що робить їх небезпечними для екології. Місцеві майданчики індустріального утильсировини в більшості своїй тріщать по швах , і філії РЖД часто примушені або збирати старі шпали на територіях , не призначених для цього , або незаконно продавати жителям , або спалювати з порушенням екологічних норм . Зовнішня частина шпали на 80 % складається з кам'яновугільного масла, яке містить 20,1 % фенолів , 17,2 % фенантренов , 16,9 % Піренеї , 22 % ацетону і 12 % бутанолу . Ці речовини, потрапивши в атмосферу, викликають сильну інтоксикацію у людей , а в майбутньому - здатні викликати появу ракових захворювань. Тому грамотна переробка не просте спалювання , а процес якісної переробки.
Рекомендоване рішення:
Рекомендуємо переробляти відслужила дерев'яну шпалу методом піролізу в вуглевипалювальних печах ВП- 2 «ЄВРО- S». Зрештою утворюється деревне вугілля, горючий газ, теплова і електрична енергія.
Рекомендована технологія:
Технічні характеристики:
Стаціонарний комплекс з 6 печей ВП- 2 «ЄВРО- S» може переробляти близько 380 шпал за 24 години (це 30 тонн, або 60 м3 шпали ) і отримувати до 6 тонн деревного вугілля на добу, відповідного для спалювання у вагонних титанах, крім цього до 50 гіга калорій у термічній енергії.
Необхідну кількість комплексів, їх загальну розрахункову потужність з урахуванням передбачуваної кількості переробляються дерев'яних шпал, розташування і відповідні витрати слід обумовити техніко -економічним обгрунтуванням.
Принципова схема утилізації:
Шпали піддаються розкладанню в процесі піролізу на енерготехнологічному комплексі що складається з печей ВП- 2 «ЄВРО- S». Що утворилися при розпаді деревинної речовини і креозот піролізні гази спалюються в топці , забезпечуючи необхідну кількість тепла , а шпали стають деревним вугіллям. Регульована висока температура підтримувана в топці дає можливість зробити безпечними і нешкідливими викиди в довкілля.
Енерготехнологічний комплекс:
Енерготехнологічний комплекс складається з:
Основою енерготехнологічного комплексу є ВП- 2 "ЕВРО-S"
Унікальність печі полягає в наступному: ми не переміщаємо сировину з камери в камеру, як це робиться в аналогічних печах із способом підведення тепла через стінку. Ми переміщаємо процес, що забезпечує високу продуктивність, при відносно низьких витратах. Тобто, простими словами, за допомогою заслінок встановлюється необхідний режим в камері. Серед достоїнств печі, передусім, варто відмітити, екологічну безпеку, а так само високу продуктивність при відносно малих розмірах.
Заздалегідь розпиляні на дві частини шпали завантажуються у вагонетки.
Тим самим мінімізуються витрати на подрібнення шпал.
Обігрів печі відбувається піролізними газами, що виділяються.
Їх безперервне горіння забезпечується циклічністю завантаження-вивантаження камер сушки-піролізу. Після закінчення процесу піролізу з камери вивантажується деревне вугілля і завантажується нова порція шпал у вагонетках.
На виході печі встановлюється жаротрубний котел-утилізатор заданої потужності.
Отримуване в процесі утилізації деревне вугілля є продуктом підвищеного попиту.
Вугілля пройшло лабораторні випробування в Державній випробувальній лабораторії харчової і сільськогосподарської продукції на вміст солей важких металів. Згідно з отриманими результатами вугілля зроблене із залізничних шпал можливо використати в побутових і промислових цілях.
Економічна доцільність проекту: